پمپ هلیس دار یا منوپمپ قیفی چیست ؟

همانطور که قبلا گفته شده است مونوپمپ ها یکی از پر استفاده ترین ابزار آلات صنعتی می باشد، این نوع از دستگاه ها در دسته ی پمپ های جریان مثبت قرار دارند و در بیشتر صنایع همچون صنایع غذایی ، تولید مواد شوینده و مواد بهداشتی و.. کاربرد دارد.

در بسیاری از زمینه ها مخلوط شدن یکسان چند سیال و یا ماده با همدیگر اهمیت بسیاری دارد و مونوپمپ راه حل این مشکل میباشد.

در بسیاری از صنایع برخی نکات بسیار با اهمیت میباشد، نکاتی همچون : آسیب نرسیدن به بافت سیال در هنگام پمپاژ، سریع عمل کردن دستگاه، عملکرد نرم، استریلیزه بودن دستگاه و … 

این نکات بیشتر برای صنایع تولید مواد غذایی، آرایشی بهداشتی حائز اهمیت میباشد، به طور مثال در تولید شامپو ها دو اصل مهم وجود دارد مخلوط همسان مواد تشکیل دهنده و عدم بیش از حد شل شدن مایع میباشد و همینطور چون که شامپو مرتبط به سلامت افراد است دستگاه ها آن باید استریلیز بوده تا از انتظار باکتری و کثیفی های دیگر در شامپو جلوگیری شود.

این شرایط در صنایع غذایی نیز وجود دارد ، در زمان مخلوط کردن سیالات برای درست کردن موادی همچون ماست و شیر ، هم باید مواد های نگهدارنده به خوبی با محصول مخلوط شوند و هم نباید در هنگام پمپاژ و انتقال سیال به بافت آن آسیب وارد شود و از یک طرف نیز سلامت مواد غذایی مهمترین اولویت میباشد 

با توجه به توضیحات بالا احتمالا به نتیجه رسیدید که انتخاب نوع درست پمپ در بسیاری از چقدر مهم است و اهمیت دارد. 

در این مدل از نوعی قطعه به قفی شبیه است استفاده میشود برای سهولت در وارد کردن سیالات به درون دستگاه میباشد. این قطعه همانند یک لوله میباشد که به ورودی دستگاه وصل شده و مناسب برای فعالیت هایی است که سیال ذرات جامد داشته و یا حالت خمیری بالایی دارد. 

سایز لوله ی قیف مانند متفاوت بودن و افراد میتوانند با توجه به نیاز و همچنین توان دستگاه آن را انتخاب کرده و نصب نمایند؛ همچنین این دستگاه هم میتواند به صورت تک استیجی و دو استیجی و حتی بیشتر تولید شده و به عرضه برسد؛ البته به صورت معمولی تولید کنندگان آن را به صورت تک استیجی تولید میکنند ولی میتوان آن را به چند استیجی نیز تبدیل کنید. 

عملکرد پمپ قیفی :

همانطور که پیشتر گفته به دلیل استریلیزه بودن دستگاه منو پمپ از آن بسیار در صنایع تولید مواد غذایی استفاده میشود. منو پمپ هلیس دار، یکی از مدل های این نوع دستگاه میباشد که بیشتر برای خرد کردن و مخلوط کردن استفاده میشود. 

یکی از مزایای این دستگاه , عدم آسیب به بافت سیال ، انتقال سریع سیال ، عملکرد بسیار نرم آن میباشد که به همین دلیل نیز یکی از مشتریان درجه یک این محصول تولید کنندگان سس ، رب و… میباشد . 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *